Bericht 1 @ vr 31 aug 2007, 10:35
ARTWEAVERBij toeval stuitte ik op dit programma en na het gedownload te hebben geloofde ik mijn ogen niet. Het lijkt een (bijna) komplete kopie van photoshop, je kunt zelfs met lagen werken wat niet vaak bij gratis fotobewerkingsprogramma's mogelijk is. Veel funkties en onderdelen worden hetzelfde genoemd als bij photoshop, zitten vaak ook op dezelfde plaats, weer andere funkties zitten toch ergens anders dan bij photoshop. Ik ben ooit begonnen met photoshop 4 en daar lijkt dit erg veel op (photoshop is momenteel bij versie CS3, ofterwijl versie 10). Er zijn wel wat funkties die ontbreken in vergelijking met photoshop maar de meest belangrijke zijn aanwezig, ook zijn er wat minder filters. Maar het lijkt dus zoveel op photoshop dat je je afvraagt, mag dit dan zomaar? (het woord plagiaat komt in je op) en je vraagt je ook af waarom dit programma niet algemeen bekend is als de "gratis photoshop" Let wel: Wil je de lagen bewaren waarmee je gewerkt hebt in de foto om die op een later tijdstip weer opnieuw te kunnen bewerken, sla de foto dan op als een artweaver bestand (.Awd) en níet als .psd bestand, op de laatste manier verdwijnen de lagen. DOWNLOADEN - klik hier
|