|
|
 |
Krista volgens javado
|
|
|
|
Bericht 1 @ za 21 jun 2008, 12:11
De shoot van dinsdag 17 juni met Sander heeft ook foto's van mij opgeleverd. Hierbij ter jullie beoordeling aan jullie een van mijn foto's. Model: Krista Welles Visagie: Vera Readts
Camera: Canon EOS 5D Objectief: Canon 135mm f2L USM 1/125 - f 7.1 - ISO 100 Softbox linksboven - spot op achtergrond - reflectiescheerm rechtsonder voor
----------
Dat zeg je nou wel, maar.......
|
Adv
|
Deze advertentie verdwijnt als je ingelogd bent.

|
|
|
|
|
|
Bericht 2 @ za 21 jun 2008, 12:34
Een hele sterke foto van je Jan! Echt heel goed gedaan!  Mooie scherpe foto, hele mooie kleuren. Licht misschien een tikje aan de felle kant. Een beetje meer ruimte onder had ik denk ik mooier gevonden. Enneee, sorry maar je naam linksonder....opeens leek het net of Krista daar naar kijkt, en dat blijft nu maar in mn hoofd zitten. Is het niet handig om dat weg te halen/laten? Als iemand je foto wil 'hebben', heeft ie dat logo zo weggegumt...
----------
The wondering never stops, there's always more to wonder about.
|
|
|
|
|
Bericht 3 @ za 21 jun 2008, 12:36
Daar keek ze ook naar Maar je hebt gelijk. Moet daar weg. Dank voor je snelle reactie.
----------
|
|
|
|
|
Bericht 4 @ za 21 jun 2008, 12:38
----------
The wondering never stops, there's always more to wonder about.
|
|
|

Aluminium
Gebr.nr: 5300
R: 12 jun 2008
Status: Offline

|
Bericht 5 @ za 21 jun 2008, 13:23
Mooie foto, zuiver beeld, knap werk
|
|
|
|
|
Bericht 6 @ za 21 jun 2008, 14:15
Ik ga met Gemini mee, zeer mooie foto toch een tikkeltje te fel belicht. Doe zo door javado.
|
|
|

Aluminium
Gebr.nr: 5318
R: 16 jun 2008

|
Bericht 7 @ za 21 jun 2008, 14:37
Mooie foto, maar ik had ervoor gekozen om te retoucheren op de kin en op de wang.
----------
Geen handtekening, maar wel de hartelijke groeten.
|
|
|
|
|
Bericht 8 @ za 21 jun 2008, 14:50
Nou ik weet niet waar je voor huiverde.. Goede foto! Gaaf resultaat van je studio. Om even toch wat te zeuren, ik vind het jammer dat haar rechteroog net weg valt, net te weinig van te zien, of te veel. Over het haar onderaan links en achter zit een soort waas. Rechtsonderin ook trouwens. Vind het niet meteen afdoen aan de foto maar het valt me wel even op. Heel mooi licht verder en lekker scherp uiteraard. Oh nog een vraagje, waar komt de ruis vandaan op de achtergrond?
|
|
|
|
|
Bericht 9 @ za 21 jun 2008, 15:00
Dank voor de reacties allemaal. @dehavenkroe: Ik heb met opzet niet gekozen voor retoucheren. Wilde de foto zo veel mogelijk in orginele staat laten. Wel wat met het licht gespeeld. @Morumotto: dat oog heeft me er een tijdje van weerhouden om te plaatsen. Uiteindelijk toch maar gedaan omdat het voor mijn gevoel toch net kan. De waas kan ik overigens niet ontdekken. Ik zal nog eens op een ander scherm kijken. De foto heb ik op een gecallibreerd Eizo-scherm bewerkt en bekeken. De ruis op de achtergrond is een probleem waarvan ik nog niet achter de oorzaak ben. Het komt vaker voor en ik speur naar waar dat door kan komen. Heb wel een voorlopig vermoeden. Mogelijk is er een flitskop die wat storing op de sensor geeft. Maar nogmaals: ik ben nog zoekende. Volgende week ga ik wat testopnamen maken. @jeanmad: ik doe zo voort
----------
|
|
|

Zilver

Gebr.nr: 3078
R: 26 nov 2006

|
Bericht 10 @ za 21 jun 2008, 15:29
Ik merk dat er nog wel eens minachtend gedaan wordt over het voeren van een naam of kenmerk in de foto. Zo’n kenmerk is natuurlijk niet voor niets. Je laat daar mee zien wie de maker of de artistieke genius achter de foto is. Een stukje reclame misschien. Maar het heeft ook een bepaalde mate van beveiliging. Dat men niet zomaar straffeloos je foto kan gebruiken. Nu hoor ik mensen al denken; ach, je poetst die naam even weg, en klaar is kees. Laat ik dan tegen die mensen zeggen dat alleen op het verwijderen van het copyright, een maximale gevangenis straf staat van vier jaar. ongeacht of je de foto wel of niet zou gebruiken. Een rechter zal ook aan je vragen of je als eigenaar voldoende hebt gedaan om je foto te beveiligen. Het is dan ook zinvol om je foto niet alleen zichtbaar, maar ook onzichtbaar te beveiligen. Daarnaast kan het voeren van je naam in beeld en het oneigenlijk kopiëren en verspreiden via internet ook z’n voordelen hebben. Het vergroot namelijk je naamsbekendheid.
Van een groot fotobureau hoorde ik onlangs dat ze tegenwoordig software hebben die permanent het internet scant op oneigenlijk gebruik van hun foto’s.
Dan nog even over de foto zelf. Mooi van kleur en belichting. Niet te licht. Volgens mij ook scherp. Ik zit alleen een beetje met de houding van het model. Alsof ze in elkaar gezakt zit. Ik ben het wel met Gemini eens dat er iets meer ruimte aan de onderkant zou mogen. En twee ogen zien, kijkt voor mij toch prettiger. Of echt en profil. Maar Jan, wat ben je vooruit gegaan in je ontwikkeling. Dat hadden we een jaar geleden toch niet gedacht. Complimenten hoor.
Dit bericht is bewerkt door Victor op za 21 jun 2008, 15:42
----------
**** cHAos iS De bASis vAn heT leVEN ****
|
|
|
|
|
Bericht 11 @ za 21 jun 2008, 17:34
Mooi  Stukje oog stoort mij niet. Ik zie ook geen waas. Prachtkleuren.
|
|
|
|
|
Bericht 12 @ za 21 jun 2008, 17:36
Dank je InternEd dank je Victor. Je maakt me verlegen
----------
|
|
|
|
|
Bericht 13 @ za 21 jun 2008, 18:04
Met de 'waas' bedoel ik dat het haar in de verte/dichter bij de achtergrond wat grijziger is.
|
|
|
|
|
Bericht 14 @ za 21 jun 2008, 18:07
Ik denk dat je doelt op de reflectie die van de achtergrond komt en beetje tegenlicht veroorzaakt. Klopt dat Morumotto?
----------
|
|
|
|
|
Bericht 15 @ za 21 jun 2008, 19:07
Ja klopt, dacht al dat het inderdaad reflectie van de achtergrond was. Maar rechtsonderin zit ook een klein hoekje, die kan ik niet helemaal plaatsen.
Dit bericht is bewerkt door Morumotto op za 21 jun 2008, 19:09
|
|
|

Brons

Gebr.nr: 5304
R: 12 jun 2008

|
Bericht 16 @ za 21 jun 2008, 20:14
Dank je wel Victor voor je interessante aanvulling i.v.m. beveiliging.
Jan: goed dat je hem toch geplaatst hebt, juist door de vragen en antwoorden kunnen wij weer een heleboel leren, en daar is dit forum toch voor? Ik hoop nog een hoop van je te zien en te leren.
Rob
----------
Momenteel Vakopleiding aan de FotoVakSchool Boxtel, geeft workshops aan beginners in Eindhoven.
|
|
|

Aluminium
Gebr.nr: 1604
R: 05 jan 2006

|
Bericht 17 @ za 21 jun 2008, 22:39
Ik wilde wat vragen over lichtvoering. Ondanks dat je een softbox van linksboven gebruikt heb ik de indruk dat het licht nog steeds vrij hard is. Gebruik je voldoende de zijkant van je softbox zodat je mooi zacht en strijk licht krijgt. O.a. omdat m.i. het haar ook zo fel uitgelicht wordt. Ik heb de neiging bij dit soort portretten de softbox nog verder naar achteren te schuiven. Voor de rest helder ik ook op een reflectiescherm (is het zelfde)
PS heb je ook al gedacht om sterker te croppen? Op het achterste gedeelte van het hoofd gebeurt weinig en er dan een vierkante foto van maken?
|
|
|

Koper

Gebr.nr: 1382
R: 07 nov 2005

|
Bericht 18 @ zo 22 jun 2008, 00:18
Moeilijk om na zoveel reacties nog wat nuttigst te zeggen. Ik hou het dan maar bij dit. Mooie foto, prachtige kleuren. Wat mij iets stoort is het rechter oog die er niet helemaal op staat. Petje af voor dit soort fotos. Hopelijk krijg ik dat ook ooit voor elkaar
|
|
|
|
|
Bericht 19 @ zo 22 jun 2008, 10:05
Ik had 'm al mogen aanschouwen, mooie plaat Jan!
----------
ik schiet met een kanon van canon
|
|
|
|
|
Bericht 20 @ zo 22 jun 2008, 10:34
@Morumotto: Ik kan het door jou bedoelde plekje/vlekje niet ontdekken. Ligt waarschijnlijk aan de monitor. Kan er best wel zitten maar bij mij zie ik het niet. Als het er zit lijkt het meest waarschijnlijke dat er een (ongewenste) refelctie is geweest. @KIOMFOTO: Ook ik vind de bijdrage van Victor erg waardevol (en duidelijk). Dank je Victor. Daar (vragen en antwoorden) heb je gelijk in. Het levert hele leuke en waardevolle informatie op. Zeker ook voor degene die de foto heeft gemaakt. En je mag er op vertrouwen dat ik nog van alles ga plaatsen. Probeer snel nog een tweede foto uit deze shoot (andere visagie) te plaatsen. @TheoB: Ik ga deze week dezelfde lichtopstelling nog eens testen. Dan ga ik vervolgens wat schuiven met het licht. Met name ook het door jou voorgestelde verder naar achteren zetten van het hoofdlicht. Bedankt voor de sugestie. Verder croppen heb ik geprobeerd maar daar toch van af gezien omdat het beeld er zeker niet sterker door werd. Ik wilde graag de diagonale lijn behouden (rechtsboven via de ogen naar rechtsonder). Achteraf gezien had ik beter iets ruimer kunnen kaderen bij het maken van de foto. Dan had ik wat meer moogelijkheden gehad om tot een goede uitsnede te komen. Onder heb ik niet meer ruimte als op deze foto. @PvdB: Van dat oog ben ik met je eens maar is voor mij uiteindelijk geen onoverkomelijk punt. Maar we zijn het erw el over eens. dank je voor het compliment. Je moet maar eens wat foto's van mij van een jaar terug bekijken. dan zie je dat een mens in één jaar veel kan bijleren. Dooor de Fotovakschool, maar zeker ook door de reacties op dit forum. @sandervanderveen: Dank je
----------
|
|
|
|
|
Bericht 21 @ zo 22 jun 2008, 12:01
heel mooi en ingetogen portret. Ook het licht is erg mooi en doordacht. Twijfel over het streepje boven haar ogen.
|
|
|
|
|
Bericht 22 @ zo 22 jun 2008, 18:52
Schitterende foto  Heb het de afgelopen periode druk gehad en dus ook niet de tijd genomen om alle reacties hierboven te lezen. Hierbij mijn indruk met het risico dat ik in herhaling val. Mooie kleuren, scherpte en belichting vallen mij in het positieve op. Als verbeterpuntje wil ik aandragen dat de foto ietsje meer foto van onderen had mogen hebben.
|
|
|
|
|
Bericht 23 @ ma 23 jun 2008, 11:21
Dank voor de reacties Ries75 en HenryP
----------
|
|
|
|
|
Bericht 24 @ wo 25 jun 2008, 11:22
Goede visagie, mooi model, (redelijk?) goed belicht, mooi compositie. Maar ik denk dat het iets beter was geweest, als je iets ruimer had genomen. Haar gezicht zit nu bijna in het midden. Niet dat het percé op 1/3 moet, maar ik spreek gevoelsmatig.
----------
"Logica brengt ons van A naar B, verbeelding brengt ons overal!" Albert Einstein
|
|
|

Goud

Gebr.nr: 4384
R: 30 okt 2007

|
Bericht 25 @ do 26 jun 2008, 15:36
Prachtplaat !  . Sfeer. Teruggehouden. Een tikje ondeugend (blik), heel mooi belicht. Ik ga echter met Gemini mee wat betreft de onderkant. Zou net iets meer moeten. En , deze vrouw is toch wel een genot om te mogen fotograferen lijkt me! Dat moet je ook enigzins foto-vleugels geven  Knappe plaat hoor!
----------
Geniet maar denk met mate
|
|
|
|
|
Bericht 26 @ do 26 jun 2008, 18:54
Dank Konami en canvasrepro. Helaas heb ik aan de onderkant niet meer beschikbaar. Model is inderdaag zeer inspirerend.
----------
|
|
|

|
0 Gebruiker(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen (0 gast(en) en 0 anonieme gebruiker(s))
|
|