Bericht 4 @ wo 24 sep 2008, 16:46
(als achtergrond doek gebruik ik zelf gewoon een lap stof van de lokale texielwinkel, dat hoeft niet meteen 100-den euro's te kosten)
Verder ben ik niet zo betekend met het maken van zelfportretten, dus zou ik de reacties van anderen nog even afwachten. Maar ik heb wel eens gehoord dat men objecten op de plek neerzet, dan daar op scherp stelt en dan zelf op de plek van het object gaan zitten. ALS je de scherpte op het juiste punt krijgt, zou je met een kleiner diafragma toe moeten kunnen imo.
objecten= kan van alles zijn, grote teddybeer? Vriend of vriendin (niet echt object, maar je begrijpt vast wat ik bedoel) of gewoon een plank die je zo positioneerd dat het schermstelpunt overeenkomt met jou ogen.
Veel uitproberen lijkt me hier een must.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!
N.B. Update is veel beter, maar dat had je zelf ook al gezien neem ik aan. In het filter 'lens blur' zit ook de mogelijkheid om ruis/korrel toe te voegen. Ik zou dit eens proberen met deze foto. Kan soms wonderen doen om de vervaagde achtergrond niet te steriel over te laten komen. (met mate toegepast dan natuurlijk)
wo 24 sep 2008, 16:55 ...ben ik al weer... Ik heb het even uitgeprobeerd, kon het niet laten. Bij deze foto's vond ik het niet zo mooi om een korrel toe te voegen aan de 'lens blur' (word trouwens noise genoemt)
Want ik wel leuk vond was de achtergrond, dus allen het gelige, een 'texture' meegeven. (ik had canvas, fijne structuur, niet te diep) Dan word het iets minder steriel.
Maar goed, dit is allemaal een kwestie van smaak. Misschien vind jij het niets.
Dit bericht is bewerkt door Target187 op wo 24 sep 2008, 16:48
----------
A journey of a thousand miles starts with a single step.
|