Na een drukke tijd eindelijk weer eens ruimte om wat fotoexperimenten uit te voeren.
Voornamelijk compositie, kleur en scherpte.
Na een eerdere sessie met passiebloemen werd mij de suggestie gedaan om een detail van een bloem eruit te pikken, uit een fotocursus werd mij geleerd om gebruik te maken van de witbalans meter in mijn camera. Scherpte is altijd een punt. Deze lens is beoordeeld op zijn hoge scherpte maar minder om zijn kleur aspect.
Ta ta da da ta da da daaaaa:
ma 06 jul 2009, 12:00 Waarbij ik dan nog eens het volgende kwijt wil:
Toen ik bijna 2 jaar geleden mijn eerste digitale spiegelreflex kocht, mij ging toeleggen op digitale fotografie en met deze website in aanraking kwam, werd ik getroffen door de enorme gelijkenis met een andere hobby van mij: Muziek.
Ook hier gold: Het beste/duurste instrument maakt je niet direct tot de beste muzikant en goede resultaten ontwikkel je alleen maar door veel te oefenen, experimenteren, enz.
En bovenal: Ook talent is een belangrijke eigenschap.
Ik heb in de korte tijd van mijn aanwezigheid op deze website genoten van de prachtige foto's, ieder op zijn gebied: De verbluffende foto's van Pipanda, ach eigenlijk heeft het geen zin om namen te noemen, iedere keer dook er wel een nieuwe op met mooie foto's.
Ik heb veel van het commentaar opgestoken en probeer er iedere keer aan te denken als ik de tijd vind om te fotograferen.
Jammer dat jullie er mee stoppen, maar begrijpelijk!
Bedankt in ieder geval!